Jazeker, JRVastgoedbeheer beheert ook bedrijfs- en of kantoorruimtes. Onze core business is de woningmarkt maar wij beheren ook portefeuilles met woningen en bedrijfsruimtes.

Bij kale verhuur (meestal is dit verhuur via een woningstichting) heeft een woning alleen een standaard keukenblok en een badkamer met betegeling en wastafel en bad of douche. Bij gestoffeerde verhuur is de woning voorzien van een vloer, gordijnen, vaste verlichting en een volledig ingerichte keuken met apparatuur. Gemeubileerd is het meest uitgebreid; naast gestoffeerd is de woning voorzien van meubilair, apparatuur maar ook voorzien van internet en tv. De huurder kan hier per direct intrekken en hoeft niet zijn meubels te verhuizen.

Deze vragen krijgen wij heel erg vaak en wij verwijzen verhuurders graag door naar de website van de belastingdienst aangezien de overheid en belastingdienst vaak regels aanpast en/of wijzigt. Heeft u een specifieke vraag dan kunt u ons uiteraard even e-mailen. Ingewikkelde vraagstukken gelieve bij uw boekhouder of accountant neer te leggen.

Veel verhuurders willen graag verhuren aan een bedrijf uit de regio i.v.m. zekerheid. Zekerheid van betaling en een nette huurder. Dit klopt, maar een particuliere huurder is ook prettig aangezien zij ook nette huurders zijn en vaak voor lange termijn willen en kunnen huren. Het screenen van de huurders is daarbij van essentieel belang.

50% van onze verhuurders woont buiten de regio of in het buitenland. Voor ons is dit geen enkel probleem. Wij kunnen perfect communiceren met de verhuurder per email of telefoon. Wij kunnen u alles uit handen nemen, ook als de woning nog niet is verhuurd. Denk hierbij aan verbouwing, inrichting, schoonmaak.

Een goede selectie en screening is zeer belangrijk. Wij accepteren niet iedere huurder. Originele stukken, checken van gegevens vooraf. Tijdens de huurperiode kunnen wij een inspectie uitvoeren en waar nodig de huurder attenderen op slecht onderhoud. JRVastgoedbeheer heeft tevens een eigen schoonmaak team dat dagelijks woningen schoonmaakt voor zowel huurder als verhuurder.

In de meeste gevallen stellen wij een huurovereenkomst op met een minimale (vaste) en maximale termijn. Gedurende deze vaste termijn kunnen partijen de overeenkomst niet opzeggen. Na afloop van de vaste periode heeft de huurder een wettelijke opzegtermijn van een kalendermaand.

De opzeggingsgronden van verhuurder zijn gelimiteerd in de wet.

De woning moet door u schoon en leeg van persoonlijke spullen worden opgeleverd aan de huurder. Van alle roerende zaken die in de woning aanwezig blijven dient u een detailleerde inventarislijst te overhandigen aan huurder/ beheerder. Wij adviseren u ook foto’s te maken van gehuurde. Zonder deze inventarislijst kunt u geen aanspraak maken op vermissingen en/of beschadigingen aan de inventaris.

Bij de oplevering aan huurder maken wij een inspectierapport + foto’s op van de staat van het gehuurde. De inventarislijst wordt hier aan toegevoegd.

Iedere maand voor of op de 10e werkdag ontvang u de huurpenningen op uw bankrekening. Wanneer de huurder niet heeft betaald voor de 10e werkdag zal onze financiële beheerafdeling de huurder contacten per mail, telefoon en/of schrijven. Dit gebeurt al na de 1e werkdag van iedere maand.

Hierbij dient u rekening te houden met de makelaarskosten (kosten voor de verhuurbemiddeling), onderhoud, verzekeringen, (gemeentelijke) belastingen, rente en aflossing bank, inrichting of modernisering.